Program

> Sobota 21. 10. 2023

Začátek: 10:40
Od prvního nápadu dělat deskovky, až po jednu z nejúspěšnějších českých her vůbec. Podívejte se na historii Czech Games Edition, vydavatele proslulých Krycích jmen.
Začátek: 11:40
Ylands EDU je nejnovější přírůstek do herního portfolia Bohemia Interactive. Jedná se o hru, která slouží jako výukový nástroj – její pomocí je totiž možné vyučovat programování. Hráči, tedy studenti, řeší přímo ve hře úlohy a tím se učí programátorskému myšlení. Pojďme si společně projít základní designové pilíře Ylands EDU a vydat se na cestu do českých škol a do srdcí českých dětí.
Začátek: 12:40
Projekt Gamebaze vznikl ve spolupráci Herního Klastru, JICu a GameDev Area. Soustředí se na vytváření komunity a nabízí příležitosti v podnikání pro nezávislé herní vývojáře a menší týmy. V krátké přednášce představí Natálie a Lukáš, kteří se na projektu podílejí, dvě nově spuštěné služby - inkubátor a cowork pro vývojáře. Následovat budou dva vstupy přímo od členů inkubátoru, kteří představí své rozpracované herní projekty.
Začátek: 13:40
CBE software vzniklo v roce 2006 transformací mé společnosti Wild Boar Productions do podoby malého nezávislého studia. Za 17 let své existence zažilo CBE vzestupy i pády dané interními i externími vlivy. V rámci této přednášky budu prezentovat případové studie několika našich her v kontextu jejich vzniku, a pokusím se představit svůj, dnes značně transformovaný, pohled na vývoj nezávislých her. Návštěvník přednášky si odnese sadu praktických poznatků, které mohou pomoci vyhnout se komickým průšvihům při vývoji nebo vydávání her. Jako bonus pak představím některé z nástrojů, které běžně používáme pro udržení projektu pohromadě.
Začátek: 14:40
Často se setkávám s otázkou, co jako producent dělám. Co obnáší role producenta v herním vývoji? Proč je produkce důležitá? Produkce je méně populárním tématem, ale přesto důležitá pro každý projekt. Na přednášce se podělím o své zkušenosti, proč je produkce důležitá, jaké jsou předpoklady pro to být producentem, co takový producent vlastně dělá a co by dělat neměl.
Začátek: 15:40
Hry jako médium mají velkou moc - dokážou nás odnést z tohoto světa a od našich problémů; dokážou nás postavit do bot někoho jiného ať už fiktivního nebo reálného. Ve hrách jsme schopní věcí o kterých se nám ani nesnilo. Můžeme tam začít vítězství, okouzlení, ztrátu a zoufalství... Ale jak se něco takového vyrábí?
Začátek: 16:40
Jakým stylem světlo ovlivňuje náš pocit z hraní a proč je ve hrách tak důležité? Během přednášky si ukážeme a vysvětlíme jednoduché základní metody, kterými herní osvětlovači dokážou hráče nejen lépe navigovat v prostředí, ale častokrát i velmi nenápadně manipulovat jejich emoce.

> Neděle 22. 10. 2023

Začátek: 10:00
Začátek: 11:00
Jedná se o první z řady plánovaných dokumentů serveru VisionGame.cz. Materiály na něj vznikaly poslední 4 roky. Účinkuje v něm 10 vývojářů, což je téměř třetina všech, kteří na Vietcongu pracovali. Rozhovory s některými z nich můžete najít na YT kanálu VisionGame. Zde jsou však jejich vzpomínky sestříhány tak, aby se navzájem doplňovaly. Jsou zde použity i momenty, které z jejich samostatných rozhovorů byly vystřiženy. Navíc zde najdete tři vývojáře, kteří se na našich stránkách zatím neobjevili vůbec. Jedná se tak o jedinečnou příležitost nejen pro fanoušky série Vietcong a studia Pterodon. Nahlédněte pod pokličku vzniku této hry a jejího druhého dílu, který se nakonec stal poslední hrou studia Pterodon.
Začátek: 13:30
Diskuzní speciál pořadu Indian, který je vysílán pravidelně živě.